Witaminy dla seniora - jakie warto stosować

Witaminy dla seniora - jakie warto stosować

mgr farmacji Małgorzata Kruk

Wraz z upływem lat zmienia się zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały, ze względu na spowolnienie ich wchłaniania, czy zmiany nawyków żywieniowych osób starszych. Dlatego też osoby po 50-60 roku życia powinny zadbać o systematyczną suplementację preparatami witaminowo-mineralnymi.

Sięgając po suplementy diety, warto zwrócić uwagę aby zawierały w swoim składzie przede wszystkim:
* Wapń, który chroni przed osteoporozą (zmniejszeniem gęstości i masy kości),
* witaminy A, C i E, które pełnią rolę przeciwutleniaczy, chroniących organizm przed działaniem wolnych rodników tlenowych, odpowiedzialnych za procesy starzenia się, rozwój miażdżycy, a nawet nowotworów,
* witaminy z grupy B, które wywierają wielokierunkowe, korzystne działanie na organizm,
* lecytynę, która poprawia koncentrację oraz procesy zapamiętywania,
* wyciąg z miłorzębu japońskiego, będący cennym źródłem flawonoidów - związków, które poprawiają natlenienie i odżywienie komórek, w konsekwencji wyraźnie zwiększając sprawność fizyczno-umysłową; preparaty z miłorzębu japońskiego nie powinny być stosowane przez pacjentów zażywających leki zmniejszające krzepliwość krwi (antykoagulanty).

Artykuł znaleziono w kategoriach:
Informacje o lekach dostępne dzięki www.osoz.pl. Dane o lekach pobrane zostały z Bazy KS – BLOZ i nie mogą być kopiowane, ani wykorzystywane bez zgody Producenta Bazy KS – BLOZ

Najlepsze oferty

Ankieta

Zmęczenie, energia

Zmęczenie, energia

Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie.

Znajdź najlepszą aptekę wg internautów

copyright by Vivamax 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie: Aptus.pl strony internetowe
E-marketing farmaceutyczny: FreshPharma.pl