Mapa strony
Kontroluj cukier - gdy masz podwyższony poziom cukru

Kontroluj cukier - gdy masz podwyższony poziom cukru

Redakcja

Nie potrafisz zrezygnować ze słodyczy, słodkich napojów i białego pieczywa? Uważaj na poziom cukru.
Kiedy badanie wykaże, że masz podwyższony poziom stężenia glukozy we krwi (powyżej 100 – 125 mg/dl), zacznij zmieniać nawyki żywieniowe, bo grozi Ci cukrzyca.

Od czego zacząć ograniczenie cukru w diecie?
Ogranicz słodycze, miód, słodkie napoje i wyroby cukiernicze, bo powodują gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi. Nie jedz owoców konserwowanych oraz suszonych, ponieważ zawierają dużo cukru.

Dobre i złe węglowodany
W codziennych posiłkach nie powinno się znaleźć więcej niż 350 g węglowodanów na dobę, gdyż wywołują szybki wzrost poziomu glukozy we krwi.
Odstaw "złe" węglowodany zawarte między innymi w produktach wysoko przetworzonych, wyprodukowanych z białej mąki, białego pieczywa, białego ryżu a także w makaronach i słodyczach. Powodują błyskawiczny wzrost poziomu glukozy i insuliny we krwi.
W zamian za to sięgnij po "dobre" węglowodany: grube kasze, płatki, ciemne makarony i pieczywo z mąki pełnoziarnistej, brązowy ryż oraz warzywa strączkowe (doskonałe źródło białka roślinnego).

Jedz produkty dostarczające białko pochodzenia zwierzęcego: chude mięsa i wędliny, białko jaja, mleko i przetwory mleczne. Ważne, by mięso i wędliny zawierały jak najmniej tłuszczu i cholesterolu.
Wybieraj tłuszcze jednonienasycone jak oliwa z oliwek i olej rzepakowy. Zamiast mięsa kilka razy w tygodniu jedz ryby, zwłaszcza morskie (łosoś, makrela, śledź, tuńczyk, dorsz).

Więcej warzyw i owoców
Prawie bez ograniczeń możesz jeść warzywa (mają 6-10 g cukrów w 100 g), z wyjątkiem gotowanej marchwi, buraków, bobu, grochu, kukurydzy. Surowe warzywa (szczególnie: brokuły, brukselka, cykoria, cukinia, fasolka szparagowa, kabaczek, kalafior, kapusta, ogórki, papryka, korzeń pietruszki, pomidory, rzodkiewka, sałata, szpinak, szparagi) i owoce ( z wyjątkiem bananów, mango, winogron, suszonych śliwek, rodzynek, owoców kandyzowanych, gdyż zawierają sporo cukrów prostych) to cenne źródło błonnika pokarmowego, który jest doskonałym antidotum na wysoki cukier.

Błonnik znacznie wydłuża trawienie cukrów, dzięki temu poziom glukozy we krwi wzrasta wolniej, a to zapobiega hiperglikemii.
Nie zapominaj o przyprawach, które obniżają poziom cukru: cynamonie, goździkach i kozieradce pospolitej.

Wspomagaj się suplementami
W aptece możesz kupić suplementy, które zawierają składniki regulujące poziom cukru po posiłkach.
Suplement diety Morwa Biała Plus zawiera 500 mg ekstraktu z liści morwy białej, 100 mg ekstraktu z kory cynamonowca oraz 20 mcg chromu.

Morwa biała
Jej owoce zawierają witaminy C, A, B1,B2 oraz flawonoidy i taniny. Ekstrakt z morwy zawiera substancje, które stabilizują poziom cukru we krwi oraz hamują działanie enzymów biorących udział w trawieniu węglowodanów poprzez ograniczanie ich wchłaniania.

Ekstrakt z kory cynamonowca wpływa na metabolizm glukozy, a tym samym obniża poziomu cukru w organizmie. Wyniki badań dowodzą, że ekstrakt z cynamonowca poprawia wrażliwość insulinową i opóźnia trawienie węglowodanów z przewodu pokarmowego.

Chrom wchodzi w skład tzw. czynnika tolerancji glukozy (GFT – Glucose Tolerance Factor) niezbędnego dla prawidłowego metabolizmu glukozy we krwi, zmniejsza apetyt, a tym samym zwiększa ilość spalonych kalorii, przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu składników odżywczych.
Artykuł znaleziono w kategoriach:
Informacje o lekach dostępne dzięki www.osoz.pl. Dane o lekach pobrane zostały z Bazy KS – BLOZ i nie mogą być kopiowane, ani wykorzystywane bez zgody Producenta Bazy KS – BLOZ

Najlepsze oferty

Ankieta

Zmęczenie, energia

Zmęczenie, energia

Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie.

Znajdź najlepszą aptekę wg internautów

copyright by Vivamax 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone
Wykonanie: Aptus.pl strony internetowe
E-marketing farmaceutyczny: FreshPharma.pl